søndag 18. desember 2011

Skjelven har kommet


Etter ettermiddagsluren i dag våknet jeg opp trøtt og desorientert og plutselig var skjelven der. Om to dager er vi foreldre - vi skal mate, kle på, skifte bleie på, leke med, bade, trøste, få til å sove m.m. en gutt som akkurat har fylt 15 måneder og som ikke skjønner noe som helst hvor umma'en og appa'en sin er blitt av og som har fått livet snudd på hodet. Vi har lest bøker og blogger, vært på nettet og samlet informasjon, fått gode råd, vært på kurs - men fram til nå har alt egentlig vært teori. Er vi forbredt nok til å takle praksis? Hvordan vil verden se ut med søvnunderskudd og et skrikende barn?

Men, jeg tror vel egentlig det skal gå bra, og er bare så veldig klar til "å komme i gang".


I dag har vi vært på shopping. Det ble ikke noen storhandel akkurat, hubby og jeg er ikke så flinke når det er masse folk, og prisnivået på designerbarneklærne på Lotte-varehuset synes vi var litt høyt. Da hadde vi mer hell i Namdaeum market hvor det ble et par småting til Mats Ji-seong: Et Korean air fly - for å leke med i forkant av flyreisen hjem, såpebobler, en trekkoppleke, en ball pluss noen CDer med koreanske barnesanger som vi kan spille i starten særlig. Vi håper at fostermor har spilt CDen med norske barnesanger vi sendte for ham, for vi har ikke vært dedikerte nok til å lære oss noen koreanske godnattasanger (sannheten er at vi i kveld har hatt en liten øvelsesrunde på norske godnattasanger... :)) Litt julegaveshopping ble det også, men det er bare å annonsere til familie og venner at årets versjon er ganske mangelfull.

I kveld spiste vi middag på en koreansk restaurant i Insadong med to av de andre norske parene. Endelig fikk jeg bestilt koreafavoritten min, Bibimbap; ris med grønnsaker og en eggeplomme, alt røres sammen, gjerne med litt spicy chillisaus. Jeg synes bibimbap er godt, men jeg er særlig begeistret for at det er en rett som enkelt lar seg spise med metallspisepinnene de bruker her i Korea, he, he. Fisk f.eks. er noe vanskeligere å få i seg med de pinnene.

Hm, fortsatt litt skjelven kjenner jeg. "Vi må bare huske å puste med magen" sier Magnus.

* dypt magedrag *

1 kommentar:

  1. Det så fint at dere blogger og deler disse dagene - vi holder pusten med dere! Lykke til de neste døgnene, tenker masse på dere og syns Mats Ji-Seong er heldig liten gutt som får dere til foreldre :)

    SvarSlett