onsdag 14. desember 2011

En velfortjent smultring


Under over alle under - jeg tror vi kommer i mål før avreise i morgen!

- Innboksen på jobb var nede i seks e-poster da jeg satte på fraværsassistenten kl. 13.20 i dag(*klapp på skulder*) og det er fem e-poster fra 2009 som fint holder til 2012 også. The beauty of historisk statistikk og gode kolleger som med et smil tar i mot frenetiske videresendte e-poster fra undertegnede.

- Hubby har vært hos veterinæren med Sam og har satt sammen barneseng (*klapp på skulder*)
- Papirer, pass, kredittkort ligger klart, kameraet er ladet, kofferter er nesten ferdigpakkede, nøkler er enten avlevert eller avtalt avlevert til snill kattepasser og henholdsvis megatrege/raske håndverkere - snille kommende besteforeldre har mottatt instruksjoner, hva mer kan en forlange?

- Penger er overført til brukskonto fra sparekonto (Det er ikke gratis å pusse opp, det er ikke gratis å bli foreldre, det er ikke gratis med jul og det er ikke gratis med spontantur til Gøteborg - tilsammen vet de å gjøre kål på desemberlønningen - fint med snille foreldre og sparekontoer)

- (Norsk) Smågodt innkjøpt så jeg skal klare meg i utlandet en uke


Så nå sitter jeg med en deilig kopp julete fra favoritten Palais du Thé og spiser mine elskede smultringer. Skuldrene har senket seg et par hakk. I morgen er det avreise fra heimen i 10-tiden. Vi gleder oss til å treffe de tre andre norske parene som også skal ut på hentereise. Det viser seg at alle er førstegangsadopterende som oss så vi vil nok ha mye å prate om. Og om en uke er vi alle åtte foreldre foreldre. Et lite julemirakel.

3 kommentarer:

  1. Congratualtions!! You are as organised as we were:)) Have a wonderful trip and I look forward to hearing all about it!!

    SvarSlett
  2. Skippertak er beste måten å få gjort ting på! Lykke til, det blir gøy å kunne følge med på bloggen :)

    SvarSlett
  3. God tur og sett av litt tid til å puste med magen innimellom ;)

    SvarSlett