torsdag 2. februar 2012

Lovnad brutt

Det blir mer om fekale saker, ellers har jeg nesten ingenting å skrive he, he.

Hvis jeg hadde kunne velge på øverste hylle, så hadde jeg nok kanskje ikke valgt at lillegutt skulle ha diare, at Magnus skulle tilbake i jobb, og at temperaturer skulle nærme seg minus 10, alt i samme uke. Ikke for å klage, men det hadde ikke vært førstevalget.

Ja, ja, slik har nå uken vært til nå. Avtaler brytes i øst og vest for når man gang på gang kler opp poden i alskens vintertøy, bare for å oppdage når man skal ut døren at det som ser ut som sennepgult industriavfall (og som lukter likedan)har eksplodert opp langs ryggen og ned langs lår og legger, ja da mister man motet litt. Jeg vet ikke hvor mange ganger jeg har satt på vaskemaskinen denne uka, men jeg har erfart at en del ulltøy har blitt til tovet dukketøy som følge av min litt halvdesperate vasking hvor ullprogram og vanlig vask går litt i hverandre.

Legen sa at dette var noe som gikk, og "synderen" er nok åpen barnehage forrige uke. Vi har altså noe å glede oss til neste vinter også når lillegutt mest sannsynlig skal begynne i ekte barnehage med de baseluskene det innebærer.

Lillegutt er naturlig nok ikke i toppform, magen er oppblåst og det kan jo ikke være behagelig å ha det giftavfallet surklende i tarmene (vi hører det godt for å si det slik). Det har ikke gått utover aktivitetsnivået hans innendørs, men sutringsgraden har økt en del (kan jo også skyldes at pappa er på jobb)og trappetrimmen og leking på lekeplass har han vist liten interesse for. Appetitten er definitivt redusert, og jeg frykter at vår lille champion eater som ville spise alt vi serverte, er borte for alltid. Litt mer picky nå ja.

Legen sa det gikk over i løpet av en uke. Fingers crossed!

1 kommentar:

  1. Du skriver så levende - håper på rask bedring for lille prinsen deres!! Slitsomt for alle med slike omganger....

    SvarSlett